DNA

Vi er udråbt til 2018 World’s most ethical company® for sjette år i træk.

Capgemini-gruppen er for sjette år i træk blevet anerkendt, som en af verdens mest etiske virksomheder. Sammen med kun 2 andre i rådgivningsbranchen, modtog Capgemini-gruppen igen i år anerkendelse. Dermed understreges det engagement der ligger i at udvise integritet og prioritere etisk forretningspraksis.

Paris den 12. februar 2018 - Capgemini-gruppen meddelte i dag, at de endnu engang er blevet anerkendt af Ethisphere Institute, en global leder i at definere og fremme standarderne for etisk forretningspraksis, som en af ​​verdens mest etiske virksomheder i 2018.

Philippe Christelle, Chief Ethics and Compliance Officer (CECO) hos Capgemini-gruppen udtaler: "Capgemini-gruppen er beæret over at blive anerkendt af Ethisphere for sjette gang i træk. Siden vores koncerns start har etik været kernen i vores virksomhedskultur og har været med til at styre vores samarbejde med kunder, aktionærer og interessenter gennem de mange udviklinger, vores branche har set. Vores etiske rammer forbinder nu 200.000 medarbejdere i over 40 lande over hele kloden og giver et solidt fundament. Det vil vi fortsætte med at udføre, til fordel for vores kunder, imens de transformeres, til at udmærke sig i den digitale tidsalder."

Timothy Erblich, administrerende direktør i Ethisphere udtaler: "Mens diskursen rundt om i verden ændrede sig dybt i 2017, opstod en stærkere stemme. Globale selskaber, der opererer med en fælles retsregel, er nu samfundets stærkeste kraft for at forbedre den menneskelige tilstand. I år oplevede vi virksomheder i stigende grad at finde deres stemme. Verdens mest etiske selskaber fortsatte især at vise eksemplarisk lederskab. Jeg lykønsker alle på Capgemini-gruppen for at blive anerkendt som en af ​​verdens mest etiske virksomheder."

I 2018 blev 135 virksomheder anerkendt, de spænder over 23 lande og 57 industrier. Denne tolvte udgave af ”Mest etiske virksomheder” viste rekord høj involvering med virksomhedernes interessenter og deres nærmiljø rundt om i verden. Forståelse og forbedring af kultur, udvisning af autencititet og forpligter sig til gennemsigtighed, mangfoldighed og integration, er alle prioriteter for de anerkendte.

Etik og ydeevne

Endnu en gang har ”2018 World’s Most Ethical Companies” bevist, at arbejdet med integritet fører til større økonomiske resultater. Research har påvist, at anerkendte af ”verdens mest etiske virksomheder”, klare sig bedre end U.S. Large Cap Index. Over fem år overgår de indekset med 10,72 procent og over tre år med 4,88 procent. Ethisphere henviser til dette som Ethics Premium.

Metode og scoring

Vurdering af verdens mest etiske virksomheder er baseret på Ethisphere Institute's Ethics Quotient® (EQ) -framework, som er en kvantitativ måde at vurdere virksomhedens resultater objektivt, konsistent og standardiseret på. De indsamlede oplysninger giver en omfattende indsigt i de endelige kriterier for kernekompetencer, frem for alle aspekter af virksomhedsledelse, risiko, bæredygtighed, overholdelse og etik.

Resultaterne er genereret i fem hovedkategorier: Etik og complianceprogram (35 procent), Corporate citizenship og ansvar (20 procent), Etisk kultur (20 procent), Governance (15 procent) og Ledelse, Innovation og Omdømme (10 procent). Alle virksomheder der deltager i vurderingsprocessen får deres scoringer, der giver dem en værdifuld indsigt i, hvordan de klare sig i forhold til førende organisationer.

Virksomheder med udemærkelser

Den komplette liste over 2018 verdens mest etiske selskaber kan findes her https://worldsmostethicalcompanies.com/honorees

Best pratice og erfaringer hos de virksomheder der har modtaget udemærkelser i 2018, vil blive udgivet i en rapport og webcast i marts og april i år. Tilmeld dig for at modtage rapporten.

Om Capgemini-gruppen

Capgemini-gruppen er en global leder inden for konsulentvirksomhed, teknologitjenester og digital transformation, og er i spidsen for innovation for at imødekomme hele bredden af ​​kundernes muligheder i den udviklende verden af ​​cloud, digital og platforme. Capgemini-gruppen bygger på sin stærke 50 års arv og dybe industrispecifike ekspertise, og gør det muligt for organisationer at realisere deres forretningsmæssige ambitioner gennem en række tjenester fra strategi til drift. Capgemini-gruppen er drevet af overbevisningen om, at teknologiens forretningsmæssige værdi kommer fra og gennem mennesker. Det er et multikulturelt selskab med 200.000 ansatte i over 40 lande. Koncernen rapporterede 2016 globale omsætning på EUR 12,5 mia.

Om Ethisphere Institute

Ethisphere® Institute er den globale leder i at definere og fremme standarderne for etiske forretningspraksis, der bringer virksomhedernes karakter, tillid til markedet og forretningssucces. Ethisphere har stor ekspertise i at måle og definere core ethics standarder ved hjælp af data-drevet indsigt, der hjælper virksomheder med at forbedre virksomhedernes karakter og måle og forbedre kulturen. Ethisphere hædrer overlegne præstationer gennem sin Verdens mest Etiske Selskab anerkendelsesprogram og tilbyder et forum for industriens eksperter med Business Ethics Leadership Alliance (BELA). Mere information om Ethisphere kan findes på: https://ethisphere.com.