DNA

Capgemini blandt verdens mest etiske virksomheder

Vallensbæk 21. marts 2014 - Capgemini har nu for andet år i træk modtaget prisen ”2014 World’s Most Ethical Company®”, som uddeles af det uafhængige forskningscenter Ethisphere Institute.

Hervé Canneva, Ethics and Compliance Officer hos Capgemini er stolt over, at Capgemini igen i år opnår anerkendelse for sin etiske korrekte måde at agere på:

Hos Capgemini er etik, samarbejde og social ansvar en central del af vores virksomhedspolitik og kunderelationer. For os er etik ikke kun et spørgsmål om at overholde loven eller sikre os selv et godt omdømme men en hjørnesten i at drive en moderne virksomhed.”

Capgeminis bestyrelse lancerede i 2009 det nuværende Ethics & Compliance Program, der er baseret på den etik, som har været en del af organisationen siden virksomhedens start i 1967.

Programmet indeholder et kodeks for forretningsetik, som inkluderer anti-korruption og fri konkurrence. Der er udpeget en række ansvarlige for netværk af etik og compliance i virksomheden, ligesom hele organisationen er trænet i at følge virksomhedens etiske retningslinier.

Ethisphere Institute udvælger prisvinderne ved hjælp af en objektiv, konsistent og standardiseret metode baseret på følgende faktorer:

• Etik og compliance program (25 pct.)
  • Corporate citizenship og ansvarlighed (25 pct.)
  • Omdømme, lederskab og innovation (20 pct.)
  • Etisk kultur (20 pct.)
  • Governance (10 pct.)

Kun seks virksomheder i kategorien ”business services”, hvoraf Capgemini er den ene, har modtaget 2014 World’s Most Ethical Company®.

Den samlede liste over verdens mest etiske virksomheder 2014 kan findes påhttp://ethisphere.com/worlds-most-ethical/wme-honorees/.

Om Capgemini Sogeti Danmark A/S

Capgemini Sogeti Danmark med 275 ansatte leverer IT-konsulentydelser indenfor udvikling og integration, softwaretest og applikationsvedligeholdelse både onshore og offshore og fokuserer på kundevendte applikationer med en høj grad af kompleksitet, som hjælper vores kunder med at interagere med deres kunder og medarbejdere. Capgemini Sogeti Danmark er et helejet datterselskab af Cap Gemini SA, som er noteret på børsen i Paris.

Om Capgemini-koncernen

Capgemini-koncernen er med mere end 130.000 ansatte i over 40 lande en af verdens førende udbydere af konsulent-, teknologi- og outsourcingydelser. Gruppen omsatte i 2013 for 10,1 milliarder euro. Sammen med sine kunder skaber og leverer Capgemini forretnings- og teknologiløsninger, som passer til kundernes behov og leder til de ønskede resultater. Som en ægte multikultural organisation har Capgemini udviklet sin egen måde at arbejde på, der hedder Collaborative Business ExperienceTM, og som trækker på den verdensomspændende Rightshore® leverancemodel. Læs mere påwww.capgemini.com.

Varemærket Rightshore® tilhører Capgemini.