Capgemini-gruppen - “Leader” i Gartner’s Magic Quadrant for Application Testing Services 2015

Gartner har i dag meddelt, at Capgemini-gruppen er positioneret som "Leader" i Gartner Inc.’s seneste “Magic Quadrant for Application Testing Services, Worldwide.” Capgemini-Gruppen positioneres som “leader” på baggrund af dens “ability to execute” og “completeness of vision”.

København 9. december 2015 - Nikolaj Langkilde, Direktør for softwaretest og kvalitetssikring hos Capgemini Sogeti Danmark siger:

Vi er henrykte over, at vi for andet år i træk anerkendes som ”Leader” i Gartner’s Magic Quadrant for Application Testing Services, Worldwide for vores transformations tilgang, globale rækkevidde og leveringsevne. Vi tror på, at Capgemini Sogetis konsekvente positionering år efter år er et udtryk for vores ekspertise inden for testing services på det globale marked. I en verden, hvor traditionel QA og transformations QA sameksisterer, vil Campemini Sogeti fortsat fokusere på at balancere alignment af teknologi med alignment af forretning, da vi favner en verden, der i den grad integrerer det agile med både det digitale og DevOps.”

De kvantitative kriterier beskrives bl.a. af Gartner som følger:

• Mere end 90% af pure-players omsætning kommer udelukkende fra applikationstest-services. Kravet i denne undersøgelse var at have minimum 50 millioner USD i årlig omsætning.
  • Full-service leverandører af applikationsrelaterede services skal have 400 millioner USD i årlig applikationstest service omsætning.
  • Leverandørerne skal have regionalt baserede enheder til testleverance i mindst to globale regioner: Nordamerika (U.S. og Canada), Latinamerika, EMEA og APJ (Asia-Pacific og Japan).

Om Magic Quadrant (på engelsk)
Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Om Capgemini Sogeti Danmark A/S
Capgemini Sogeti leverer IT-konsulentydelser inden for udvikling, integration, test og kvalitetssikring samt applikationsvedligeholdelse både onshore og offshore. Vi er mere end 180.000 ansatte i 40 lande, heraf 300 i Danmark. Capgemini Sogeti er et helejet datterselskab af Cap Gemini SA, noteret på børsen i Paris.

Maarten Galesloot
    CEO/Head of Testing