DIGITAL

Capgemini og Sogeti i Danmark udnævnt til EPiServer Premium Solution Partner

01-11-2013 Capgemini-gruppen Danmark, 1. november 2013 – Capgemini-gruppen i Danmark, som består Capgemini og Sogeti, er nu udnævnt til dansk Premium Solution Partner for CMS- og e-commerceplatformen EPiServer. EPiServer er kendt for sin høje brugervenlighed og sin evne til at kunne håndtere mange brands, regioner og webredaktører på en og samme platform. Blandt Capgemini-gruppens kunder anvender blandt andet DSB og Skandia løsningen.

EPiServer-platform kombinerer content management, e-commerce og multi-channel marketing og giver kundevirksomheder muligheden for at levere det rette indhold til den rette person i det rette format på det rette tidspunkt.

”Capgemini-gruppen har leveret mange løsninger på EPiServer-platformen lokalt i Danmark, i Norden og på globalt plan, hvilket er en stor fordel, da mange af vores kunder også opererer udenfor Danmarks grænser. Vi forventer et stærkt og godt samarbejde i fremtiden til gavn for vores kunder,” siger Lars Lytton Kejser, der er country manager i Danmark for EPiServer.

Han tilføjer, at EPiServer de seneste 12 måneder har haft en vækst på mere end 80 pct. i Danmark og derfor har været på udkig efter en partner med netop den type kompetencer og dybe erfaring med integration af datakilder, som Capgemini-gruppen råder over.

Solide erfaringer med dataintegration er i høj kurs, fordi moderne webløsninger er dynamiske og henter data fra mange forskellige kilder, når kunder og brugere skal betjenes. Capgemini-gruppen har lokalt i Norden leveret over 250 projekter på EPiServer-platformen og råder over 40 certificerede EPiServer-udviklere og mere end 130 webkonsulenter med EPiServer-erfaring.

”EPiServer adresser de mange danske virksomheder og organisationer, der ønsker at styrke deres online tilstedeværelse, og som har mange webredaktører, mange brands eller en geografisk spredt organisation, og hvor man tillige vil sikre et ensartet kommunikationsudtryk hele vejen rundt,” siger Daniel Bressel Jensen, som er ansvarlig for online-området hos Capgemini-gruppen i Danmark.

Han påpeger, at EPiServer er intuitivt og let anvendeligt, og kan anvendes af nye brugere med kun ganske lidt forudgående træning. Det er en accelererende faktor i processen med at implementere og udbrede brugen af EPiServer i en organisation.

EPiServer har 5.000 kunder over hele verden og er blandt verdens hurtigst voksende mellemstore software- og servicevirksomheder med en vækst på 30 pct. årligt de sidste otte år. EPiServer er grundlagt i Sverige i 1994.

Om Capgemini og Sogeti i Danmark
Capgemini og Sogeti har mere end 125.000 ansatte i 44 lande. I Danmark tilbydes en portefølje af services med fokus på applications development, software testing og applications management, samt Salesforce-løsninger, sundhedsløsninger i form af Capgemini Danmarks eget Bookplan ressourceplanlægningssystem, som anvendes på 40 pct. af alle hospitaler i Danmark, samt online services (web og mobile løsninger). Virksomhedernes teknologiske ekspertise i Danmark inkluderer løsninger baseret på Microsoft, Java/Open Source og Oracle. Den samlede lokale portefølje understøttes desuden af Capgemini gruppens omfattende offshore-tilbud.