Fuldt hus på TestExpo 2014 - Danmarks største konference for softwaretest

29-01-2014 København 29. januar - 400 professionelle inden for test og kvalitetssikring har tilmeldt sig konferencen TestExpo 2014 i Bella Center 30. januar 2014 for at høre mere om de seneste metoder til test og kvalitetssikring. Desuden vil deltagerne bidrage med egne erfaringer, idet en vigtig del af konferencen er deltagernes deling af viden på alle niveauer.

Konferencen afholdes af Sogeti Danmark i samarbejde med HP, IBM, Microsoft og IT-mediet Version2. Desuden deltager indlægsholdere fra FDC, Simcorp, e-nettet og PFA Pension.

Der er en stor opbakning til TestExpo 2014, som med 400 deltagere har 33 pct. flere tilmeldte end sidste år. Det skal ifølge adm. direktør Holger Bonde fra Sogeti også ses i lyset af, at virksomheder generelt har oprustet i kampen mod softwarefejl.

”Virksomheders kundekontakt foregår i stigende grad gennem teknologiske løsninger via en række forskellige kanaler og enheder. Samtidigt er slutbrugerne blevet mindre tolerante, når de oplever funktionsfejl, dårlig performance og kendte sikkerhedsbrister. Det har øget den strategiske vigtighed af tests og kvalitetssikring,” siger Holger Bonde.

Han peger på, at virksomheder i dag bruger næsten en fjerdedel af deres samlede IT-budget på test og kvalitetssikring, og at de arbejder hen imod mere ensartede testmetoder, automatisering, centralisering samt outsourcing af testarbejdet.

Læs mere om TestExpo 2014 på www.testexpo.dk