DNA

Holger Bonde er udnævnt som administrerende direktør for Capgemini Danmark

26-06-2013 København, 26. juni 2013 - Fra 1. juli vil Holger Bonde tiltræde som CEO for Capgemini Danmark A/S, en del af Capgemini gruppen og en af verdens førende leverandører af konsulent-, teknologi- og outsourcingsydelser. Holger Bonde vil kombinere sin nye rolle med sin fortsatte CEO stilling for Sogeti Danmark.

For at styrke synergierne mellem de to søsterselskaber, Capgemini og Sogeti, i Danmark efterfølger, Holger Bonde, administrerende direktør for Sogeti Danmark, Senior Vice President og adm. direktør Pia Rybenfeldt, der forlader virksomheden for at starte en ny fase af sin karriere uden for Capgemini gruppen. Holger Bonde vil kombinere sin nye rolle med sin fortsatte CEO stilling for Sogeti Danmark.

Holger Bonde har solid erfaring fra det danske IT-konsulent marked med 18 år i branchen, og en lang række af lederstillinger inden for bl.a. Oracle, Accenture og A.T. Kearney. Han har været ansat hos Capgemini gruppen siden 2003, og stået i spidsen for Capgemini Danmark Management Consulting filialen og dets Offshore initiativ. Siden lanceringen i 2006 har han været, adm. direktør i Sogeti Danmark A/S, et datterselskab ejet af Cap Gemini SA, markedsleder på softwaretest og kvalitetssikring i Danmark.

Holger Bonde tiltræder sin nye stilling fra 1. juli 2013 og er allerede engageret med direktionen i Capgemini Danmark, med henblik på at forbedre virksomhedens markedsposition og resultater på både den korte og lange bane. Capgemini gruppen bekræfter hermed sin ambition om at være et førende IT-konsulenthus på det danske marked. Capgemini Danmark A/S og Sogeti Danmark A/S beskæftiger ca. 300 personer med kontorer i København og Århus.

Om Capgemini
Med mere end 125.000 ansatte i 44 lande er Capgemini en af verdens førende leverandører af konsulent-, teknologi- og outsourcingsydelser. Gruppen omsatte i 2012 for 10,3 milliarder euro. Sammen med sine kunder skaber og leverer Capgemini forretnings- og teknologiløsninger, der passer til deres behov og leder mod de ønskede resultater. Capgemini er en multikulturel virksomhed og har udviklet den unikke Collaborative Business ExperienceTM arbejdsmetode og den globale Rightshore® leverancemodel.

Læs mere på www.capgemini.dk
Capgemini har rettighederne til varemærket Rightshore®.

Om Sogeti
Sogeti leverer IT-konsulentydelser af høj kvalitet på det lokale marked. I Danmark koncentrerer vi os særligt om serviceydelser, der vedrører test af software. Vi er tæt på de lokale beslutningstagere og tilbyder vore kunder både bred og dyb ekspertise inden for IT. Koncernen, med hovedsæde i Paris, Frankrig, har ca. 20.000 medarbejdere i 15 lande. I Norden er der ca. 1.400 ansatte, som er aktive i Danmark, Finland, Sverige og Norge.