Margit Sejerkilde, Delivery Manager for Test i Jylland

Viby J, august 19, 2016 – Margit Sejerkilde, 44 år, overtager rollen som Delivery Manager for afdelingen test og kvalitetssikring i Jylland, bestående af 36 testkonsulenter. Margit har en Mastergrad i IT fra Aalborg Universitet med i bagagen, og har i sine 13 år indenfor softwaretest samlet en stor og bred erfaring med IT-branchen. Margit har de sidste fem år været ansat hos Capgemini Sogeti indenfor softwaretest området.

Margit Sejerkilde Margit har gennem årene haft roller som teamleder, test manager, program test manager, projektleder samt kvalitetschef. Hun har stor erfaring i - og succes med - at bygge QA teams op fra bunden, og så brænder hun for at sammensætte det rette team og motivere medlemmerne af teamet. Margit har været med i projekter fra starten i udbudsfasen til slutningen i implementeringen - både på leverandørens og kundens side.

Jeg får en rolle jeg virkelig brænder for. Jeg får mulighed for at forme vores jyske testafdeling efter samme principper som jeg altid har haft fokus på hos kundernes testafdelinger. Derudover er jeg utrolig nysgerrig på mennesker og hvad der motiverer dem, og det bliver et af mine helt store arbejdsområder – at finde de rigtige konsulenter til de rigtige opgaver og kunder”, siger Margit Sejerkilde.

Margit er kendt for at danne bro mellem leverandør og kunde, og arbejder vedholdende på at sikre, at den aftalte kvalitet leveres. Hun har igennem sin karriere som konsulent og som leder haft ansvaret for at sammensætte stabile og velfungerende testteams, med både danske og udenlandske ressourcer - i form af insourcing og outsourcing samt distribuerede ressourcer.

”Jeg har stor tillid til Margit Sejerkilde som leder og forretningsudvikler. Hun er målrettet med et stort drive, leveranceorienteret og har fokus på at levere værdi til vores kunder. Det har hun gjort i sin rolle som konsulent og det ser jeg frem til, at hun fortsat vil gøre som Delivery Manager til fordel for vores medarbejdere og kunder i Jylland. Margit personificerer på mange områder virksomhedens DNA, med hendes passion for faget og fokus på kundeværdi”, siger Nikolaj Langkilde, Direktør for softwaretest og kvalitetssikring.

Sådan er markedssituationen

Det jyske marked for test er generelt i vækst og er henover de sidste 5 år modnet gevaldigt. I trit med at virksomhederne efterspørger mere struktureret test, agiltest og Scrum i deres IT-udvikling, stiger efterspørgslen på kvalificerede testressourcer og services, der understøtter kundens forretnings- og IT-strategi.

"At være de førende i Jylland og resten af Danmark inden for softwaretest kræver konstant udvikling af vores konsulenter, metoder og services, en tæt kundedialog, og det at forstå den teknologisk og forretningsmæssige udvikling, der præger vores kunder. Min ambition er at levere eksisterende og nye ydelser i højere grad som services, herunder ’Managed Testing Services’, testautomatisering og rådgivning”, siger Margit Sejerkilde.

Det siger kunderne

Mette Hauberg, Senior Project Manager hos Region Syddanmark

• Margit er en passioneret og engageret testmanager, som har et fantastisk og dybdegående kendskab til området. Margit arbejder professionelt og målrettet, samtidig med er hun en fantastisk person, med et godt humør, som er en rigtig god leder og kollega.

Esben Wolf, Project Director hos Århus Kommune

• Margit er en yderst kompetent rådgiver og manager på testområdet. Bestemt, men venligt sørger hun for, at testen får den opmærksomhed, den fortjener. Det store overblik og den omfattende praktiske erfaring er hendes afsæt for med aldrig svigtende præcision at sætte kræfterne ind dér, hvor det giver størst effekt. Med Margit ved test-roret er man altid flere skaktræk foran. Margit bærer sin del af æren for, at Aarhus Kommunes nye EOJ kommer sikkert fra start.

Maarten Galesloot
    CEO/Head of Testing