DNA

Vi er udråbt til 2017 World’s Most Ethical Company® af Ethisphere Institute for det femte år i træk

Capgemini gruppen er endnu en gang blevet anerkendt som 2017 World’s Most Ethical Company® af Ethisphere Institute, den globale leder når det drejer sig om at definere og fremme etiske standarder i forretningslivet. Anerkendelsen kommer til de virksomheder, der er ledende i deres integritet og lader handling følge principper.

Paris, marts 13, 2017 – Capgemini gruppen har opnået denne anerkendelse for femte år i træk – vi er kun to i konsulentbranchen, der har kunnet gøre dette, og på den måde understrege vores forpligtelse til at opretholde høje etiske standarder og integritet på tværs af hele gruppen og i alle vore måder at drive virksomhed globalt på.

Philippe Christelle, Chief Ethics and Compliance Officer (CECO) i Capgemini gruppen udtaler: “Vi er begejstrede for at Ethisphere anerkender os som et af verdens mest etiske virksomheder for femte år i træk. For Capgemini, der netop træder ind i vort  50nde jubilæumsår, er dette en betydende anerkendelse af vor stærke og bæredygtige etiske kultur, der gennemsyrer hele gruppen. Capgeminis kultur er en betydelig faktor for alle vores interessenter, lige fra kunder og ansatte til aktionærer og fællesskaber, som vi arbejder sammen med dagligt over hele verden”.

Timothy Erblich, Chief Executive Officer hos Ethisphere udtaler:“Det er vores mission at definere og fremme de standarder for etisk forretningspraksis, der kan give gnist til virksomhedernes karakter, tillid i markedet og succes med forretningerne. ”The World’s Most Ethical Companies” anerkendelsen er først og fremmest en målingsøvelse, med hæderen reserveret for dem der er fremragende. Vi ønsker Capgemini tillykke med at have opretholdt sin position som et af verdens meste etiske virksomheder de sidste fem år i træk. Det har sat et højt benchmark for industrien, ved at kunne udvikle sig i takt med de skiftende forretningsbetingelser og samtidig forblive stålsat i sine forpligtelser til etik og compliance.”

Dette er det elvte år Ethisphere har udmærket de virksomheder, som erkender deres samfundsmæssige rolle, så de påvirker og driver positive forandringer, betænker hvordan deres handlinger påvirker ansatte, investorer, kunder og andre nøgleinteressenter, og bruger deres værdier og kultur som grundlaget for de daglige beslutninger.

Metode & Scoring

The World's Most Ethical Company bliver evalueret ud fra Ethisphere Instituttets Ethics Quotient® (EQ) rammeværk, som indholder kvantitative måder at evaluere en virksomheds præstationer på, på en objektiv, sammenhængende og standardiseret måde. Den indsamlede information giver et omfattende statistisk materiale til definitive kriterier for kernekompetencer, snarere end alle aspekter af corporate governance, risici, bæredygtighed, compliance og etik.

Scoren genereres i fem nøglekategorier: etisk og compliance program (35%), corporate responsibility (20%), den etiske kultur (20%), governance (15%) og lederskab, innovation og omdømme (10%) og gives til alle selskaber, som deltager i processen.

­­

Selskaber med udmærkelse

Den fulde liste over 2017’s World's Most Ethical Companies kan ses på http://worldsmostethicalcompanies.ethisphere.com/honorees/.

Best practices og erfaringer hos de selskaber, der har fået udmærkelser i 2017 vil blive offentliggjort i en serie infographics og forskningsresultater i løbet af året (se eller download 2016 erfaringerne). Organisationer som er interesserede i at måle sig med the World’s Most Ethical Companies opfordres til at deltage i the Ethics Quotient.

Om Capgemini

Med mere end 190,000 ansatte, er Capgemini til stede i over 40 lande og fejrer sit 50nde jubilæumsår i 2017. Som en global, førende konsulent-, teknologi- og outsourcing-leverandør, har gruppen leveret en 2016 global omsætning på 12.5 milliarder €. I samarbejde med vores kunder, skaber og leverer Capgemini forretnings-, teknologi- og digitale løsninger, som svarer til kundernes behov og sætter dem i stand til at opnå innovation og konkurrencedygtighed. Som den rodfæstet multikulturelle organisation vi er, har vi i Capgemini udviklet vor egen måde at arbejde på, the Collaborative Business ExperienceTM, og vi trækker på Rightshore®, vores verdensomspændende leverancemodel. Få mere at vide om os på www.capgemini.com.

Rightshore® er et varemærke, det tilhører Capgemini.

Om the Ethisphere Institute

The Ethisphere® Institute er en global førende organisation, der definerer og fremmer standarder for forretningsetiske best practices, der kan give gnist til corporate karakter, tillid i markedet og succes med forretningerne. Ethisphere har dyb ekspertise i at måle og definere etiske kernestandarder med data-drevne erfaringer og indsigter, som kan hjælpe virksomheder med at fobedre deres corporate karakter. Ethisphere give udmærkelse for virkelige høje præstationer via sit World’s Most Ethical Companies anerkendelsesprogram, og bringer et community af industrieksperter på banen med the Business Ethics Leadership Alliance (BELA), og udstiller trends og best practices indenfor etik med publiceringen af Ethisphere Magazine. Mere information om Ethisphere kan finds på: http://ethisphere.com