NelsonHall – Testing Services: Capgemini Sogeti fortsat ’Leader’

November, København - Det fremgår yderligere af rapporten, at: ”NelsonHall mener, at Capgemini Sogetis fremtid inden for softwaretest er lovende. Blandt andet på grund af et stort antal platforme og løbende investeringer i flere nye platforme fremover. Derudover er Capgemini Sogetis stigende digitale fokus konsistent med den retning, virksomhedens aktiviteter inden for softwaretest tager”.

NEAT rapportens samlede diagram over (Digital) Softwaretest:

Rapportens leverandør-analyse peger på, at Capgemini Sogeti Group har en række styrker:

• Capgemini Sogeti har omfattende portefølje inden for digital og Agile/DevOps, som supplerer virksomhedens klassiske rådgivningskapacitet, bakket op af metoder og Best Practices. Det giver sig blandt andet udtryk i World Quality rapporter samt i TMap bogserien (ikke mindst de to seneste bøger, der dækker IoT og Cloud).

• Capgemini Sogeti har udvidet sit proprietære automatiseringsfokus fra stand-alone acceleratorer (flere end 100 forskellige) til platforme, som der er tre af: Én på DevOps, én der dækker SDLC og integrerer et væld af teknologiske komponenter og endelig en platform på digital. Pipelinen af nye platforme ser også lovende ud, med Cognitive QA omkring Machine Learning og Kunstig Intelligens, og med Qubit. De første lanceringer fandt sted i Q2 2017, og NEAT mener i det hele taget, ​​at Capgemini Sogeti har nået niveauet for tier-1 leverandører inden for Digital og DevOps.

• Capgemini Sogeti har skaleringsevnen i test både offshore og onshore. Med den hurtige adoption af digital og agil kan virksomheden gøre sin onshore tilstedeværelse til et ekstra aktiv, fordi virksomheden kan levere lokalt og være tæt på kunderne.

Michael Clausen
    Head of Digital Assurance & Testing