BLOG
DIGITAL

Blog: Relevant og nærværende kommunikation

Har du en relevant og nærværende digital kommunikation med dine kunder?

[17. juli 2014] Mange private virksomheder kæmper med at digitalisere deres kerneprocesser, så det giver værdi. Den finansielle værdi opstår når virksomheden skaber tætte og relevante relationer til deres kunder, og når virksomheden formår at optimere de arbejdsprocesser, som følger efter en god og relevant digital kommunikation.

Alt for mange kunder oplever, at de i deres interaktion med en virksomhed bliver bedt om at registrere data, som virksomheden allerede har. Relevante relationer kan styrkes ved at indsamle data om kunden og genbruge disse til at skræddersy løsninger til kunden på tværs af samtlige touch-points - web, mobile enheder, mail og sms.

Alle taler om Big data, men få forstår at praktisere det. Det skyldes, at det ofte er meget komplekse løsninger og integrationer, man sigter mod, og derfor tager rejsen stepvis. Desuden mangler der modenhed, standarder, processer og kompetencer i den kæde af leverandører, underleverandører og kravstillere, som er involveret i transformationsprocessen.

Med denne 10 punktsopstilling fra Capgemini Sogeti kan man som virksomhed hurtigt få et rammeværk for en digital strategi, som gør, at man som kravstiller undgår blot at sætte strøm til eksisterende papirarbejdsgange, men rent faktisk sænker omkostninger, øger kundetilfredshed, loyalitet og indtjeningen.

 
  1. Kender du dine kunder?
  2. Leverer du den optimale kundeoplevelse til hver en tid, og på alle steder?
  3. Giver du skræddersyet svar på det rette tidspunkt?
  4. Lytter og svarer du dine kunder på de sociale medier?
  5. Prioriterer du personalisering?
  6. Kan du forudse dine kunders behov?
  7. Kan du garantere data sikkerhed?
  8. Gør du dine kunder i stand til at foretage det rette valg?
  9. Engagerer du dem gennem hele deres livscyklus?
  10. Har du et konteksualiseret kundesyn?


Disse ti spørgsmål er et godt pejlemærke for hvor langt en virksomhed er i dens digitale transformationsproces. En undersøgelse fra Capgemini Consulting fra 2012 konkluderer, at virksomheder der har digitaliseret deres kerneforretning opnår 26 % øget indtjening, i forhold til de virksomheder, der ikke har tænkt digitalisering ind i kerneprocesser.*

Hent infografikken for de ti spørgsmål 
her! 

Vi mener, at det vigtigste for at nå disse mål er, at dine løsninger er holistisk tænkt. Der er meget langt fra wireframes til, at du kan se frugten af dine anstrengelser på bundlinjen og det er den rejse der er svær. Det er her, det er nødvendigt med en stærk samarbejdspartner, der kan styre processen, har metoderne og modenheden til at lave komplekse integrationsprojekter efter anerkendte internationale standarder. En samarbejdspartner der sikrer, at dit CRM, CMS og dine mobile applikationer er integreret med interne fagsystemer, statistikværktøj, relationsbaseret marketing værktøj osv. 

Capgemini Sogeti Danmark har integration og test som hjerteblod, og er eksperter i Episerver, Salesforce og mobility. 

*Capgemini Consulting-MIT Analysis - Digital Transformation: A roadmap for billion-dollar organizations © 2012

Adam Osbirk Moe
Adam Osbirk Moe
Web & Portal Lead
+45 52189557
todo todo