PUBLIKATION
DIGITAL

e-Gov Benchmark: Mangel på gennemsigtighed

Mangfoldigheden og opfindsomheden i EU giver mulighed for innovation i den offentlige sektor, men hvad kan landende gøre for at leve op til borgernes forventninger i den digitale levealder? eGovernment Benchmark ser på, hvordan offentlige serviceydelser kan gøres 'dobbelt så godt, på den halve tid, for halvt så meget."

Trods mange initiativer omkring digitalisering gennem årene, lever den offentlige sektors digitale ydelser stadig ikke op til forventningerne i EU. Regeringsledere oplever generelt ikke et tilstrækkeligt afkast af deres investeringer, og borgerene samt slutbrugerne forventer offentlige ydelser til at være på lige fod med kommercielle udbydere.

De vigtigste resultater:

  • Ræk ud til de ikke-troende: 38% af de europæiske borgere, der er regelmæssige online-brugere, vælger ikke at få adgang til offentlige ydelser via digitale kanaler.

  • Ingen gode nyheder på Usability: selvom 78% af EU-landene tilbyder brugervenlige portaler/funktionaliteter, så er behovet for yderligere forbedringer i stigende grad voksende.

  • Stadig et 10% kløft mellem digitale erhvervs-og borgerservices: Kvaliteten af de offentlige borgerservices har konsekvent haltet efter de mere modne forretningsservices.

  • Mangel på gennemsigtighed: Service leverance processer er ikke performance drevet eller tilgængelige i to tredjedele af Europa. Processer såsom bekræftelse på modtagelsen af et dokument, er i gennemsnit kun garanteret for 40% af borgerne.

  • Mobile kan være game changer: 28% af de europæiske borgere har ikke adgang til internettet i hjemmet. Især i de sydlige og østlige europæiske lande.

  • Ægte europæisk fordel ser vi stadig ikke: Digitale ydelser der går på tværs af europæiske lande af det område hvor fordelen for digitaliseringen kommer til gode i europæiske sammenhæng. Dog af disse digitale ydelser er 30% ringere sammenlignet med national ydelser.

 


Hent dit gratis eksemplar af rapporten i dag!

Download terms
todo todo
Kontakt
  • Mohamed Attazgharti
    Mohamed Attazgharti
    Marketing- & kommunikationschef
    +45 52189431