PUBLIKATION
INNOVATION

World FinTech Report 2018

Capgemini's World FinTech Report 2018 fremhæver symbiotisk samarbejde som nøglen til fremtidige finansielle tjenesters succes

Paris, New York, 27. februar 2018 - Stigningen af FinTech fortsætter med at genoplive kundeservicen for finansielle tjenesteydelser; Mange startups har indset, at de vil kæmpe for at lykkes alene. Med komplementære styrker ser FinTechs i stigende grad på et symbiotisk samarbejde med de traditionelle finansielle servicesfirmaer, de engang søgte at vælte, ifølge World FinTech Report 2018 fra Capgemini og LinkedIn i samarbejde med Efma. Rapporten undersøger, hvordan FinTechs omdanner kundeservicetjenesten gennem bedre kundecentricitet og brug af nye teknologier; potentialet for symbiotiske forhold mellem FinTechs og traditionelle finansielle institutioner; og BigTechs forestående rolle i finansielle tjenesteydelser.

FinTech driver genopstandelsen af kundeservicen for finansielle tjenesteydelser

FinTechs, der innoverer med nye teknologier, genopliver kundens rejse gennem finansielle tjenester. Konkurrence og stigende kundeforventninger fører til krav om mere bekvemmelighed og personalisering. FinTech-virksomheder udnytter begge kundedata til at drive personlige tilbud og leverer hurtige 24/7 online-tjenester, der er tilgængelig på enhver enhed.

Ifølge World FinTech Report 2018, har kunder i finansielle tjenesteydelser dog større tillid til brands af traditionelle firmaer sammenlignet med FinTechs. For fremtidig succes skal finansielle tjeneste virksomheder søge at fortsætte med at tilpasse sig kundens mål, opretholde tillid og levere digital , fleksible og effektive processer.

"FinTech-virksomhederne finder succes med et kundeorienteret fokus, der fylder hullerne fra traditionelle virksomheder. Disse huller har åbnet dørene til FinTechs, men tillid til traditionelle virksomheder er fortsat vigtigt for kunderne, "siger Penry Price, Vice President, Global Marketing Solutions, LinkedIn.

Win-win mulighed ved samarbejde

Upåvirket af Legacy systemer og gammeldags kultur har FinTechs udnyttet nye teknologier til hurtigt at imødekomme kundernes krav. Faktisk rapporterede World FinTech Report 2018, at mere end 90 procent af FinTech-firmaerne sagde, at fleksibilitet og forbedret kundeoplevelse er afgørende for konkurrencemæssige fordele, og mere end 76 procent citerede deres evne til at udvikle nye produkter og forbedre eksisterende produkter og tjenester som kritisk for succes. Udfordringen er at opskalere og skabe økonomisk levedygtige forretningsmodeller. Selvom FinTechs er steget næsten 110 milliarder dollar siden 2009, konstaterede rapporten, at de fleste sandsynligvis vil mislykkes, hvis de ikke opbygger et effektivt partnerskabsøkosystem.

Samtidig inkorpererer traditionelle finansieringsinstitutter mange af FinTech kundeserviceforbedringer, samtidig med at de bevarer deres styrke, herunder risikostyring, infrastruktur, lovgivningsmæssig ekspertise, kunde tillid, adgang til kapital og meget mere. Både traditionelle og FinTech virksomheder tilsigter at opnå et symbiotisk, samarbejdsforhold.

"Med mere end 75 procent af FinTech-firmaer, der identificerer deres primære forretningsmål som samarbejde med traditionelle virksomheder, er det vigtigt, at både FinTechs og de traditionelle virksomheder omdanner deres forretningsmodeller ved at samarbejde for at drive innovation, samtidig med at kundernes tillid forbliver", siger Anirban Bose, chef for Capgemini's Financial Services Global Strategic Business Unit og medlem af koncernledelsen. "Uden en fleksibel og engageret samarbejdspartner risikerer både traditionelle og FinTech-firmaer at fejle."

At finde den rigtige partner er afgørende for et vellykket samarbejde

Årets rapport viser, at et samarbejde vil være afgørende for at skabe langsigtet succes for både FinTechs og traditionelle finansielle virksomheder. Et vellykket samarbejde er betinget af at finde den bedste partner og engagement model. For at udvikle stærke partnerskaber skal virksomheder overvinde barrierer for samarbejde.

Ifølge World FinTech Report 2018 sagde mere end 70 procent af FinTechs ledere, at deres største udfordringer for at samarbejde med traditionelle finansielle virksomheder var deres mangel på agility, mens traditionelle virksomheder opfatter negative indvirkninger på kundernes tillid, brand og forandring af den interne kultur som deres største udfordringer.

"For et vellykket samarbejde skal begge type virksomheder forblive åbne og holde fokus på samarbejde. Finansielle institutioner skal respektere FinTechs kultur for at undgå at miste deres fleksibilitet, hvilket er en af de store aktiver, de bringer til projekter. Den næste udfordring er at vælge den mest passende FinTech virksomhed at samarbejde med, siger Vincent Bastid, generalsekretær i Efma.

Fremadrettet: Fremskyndende samarbejde og forberedelse til fremtiden

Fremtiden for finansielle tjenester er i hænderne på både FinTech og traditionelle virksomheder, der kan supplere hinandens styrker for at imødekomme kundernes behov og redefinere rejsen. For at tilskynde og fremme et symbiotiske samarbejde imellem virksomheder i branchen, lancerede Capgemini et ScaleUp Certification-værktøj. Dette værktøj skaber en model for samarbejde og gensidig verifikation, der tilskynder til partnerskab mellem traditionelle virksomheder og FinTechs. Selvom det store ukendte er den disruption, der kommer fra BigTechs -de store multinationale teknologivirksomheder med et stort kundegrundlag, er det klart, at det nu er tid for FinTechs og traditionelle virksomheder at finde den rette samarbejdspartner og redefinere vejen til succes.

Om World FinTech Report 2018

Capgemini og LinkedIn udviklede i samarbejde med Efma World FinTech Report 2018 baseret på en global undersøgelse, der omfatter svar fra traditionelle finansielle servicevirksomheder og FinTech-virksomheder, herunder

bank og udlån, betalinger og overførsler, investeringsforvaltning og forsikring. Spørgsmålene søgte at give perspektiver fra både FinTech og traditionelle finansielle servicevirksomheder - udforske forskellige aspekter af kundens rejse og vigtige succesfaktorer for forbedring af kundernes rejse. Undersøgelsen sætter lys på det udviklende forhold mellem etablerede og nye aktører med fokus på FinTech synspunkt og en analyse, der kan hjælpe begge type virksomheder med at opnå succes.

For mere information, besøg linket for den fulde rapport www.fintechworldreport.com.

Om Capgemini

Capgemini er en global leder inden for konsulentvirksomhed, teknologitjenester og digital transformation, og er i spidsen for innovation for at imødekomme hele kundens muligheder i den udviklende verden af cloud, digital og platforme. Capgemini bygger på sin stærke 50 års arv og dybe industrispecifik ekspertise, og gør det muligt for organisationer at realisere deres forretningsmæssige ambitioner gennem en række tjenester fra strategi til drift. Capgemini er drevet af overbevisningen om, at teknologiens forretningsmæssige værdi kommer fra og gennem mennesker. Det er et multikulturelt selskab med 200.000 medarbejdere i over 40 lande. Koncernen rapporterede i 2017 globale indtægter på 12,8 mia. EUR.

Capgemini's Financial Services Business Unit tilbyder globale banker, kapitalmarkedsvirksomheder og forsikringsselskaber transformative forretnings- og it-løsninger, der hjælper dem med at reagere på disruption i industrien, give deres kunder differentieret værdi og udvide deres indtægtsstrømme. Et hold på mere end 55.000 fagfolk leverer sammen en holistisk ramme på tværs af teknologier og geografiske områder, fra infrastruktur til applikationer til at levere skræddersyede løsninger til 1.000+ kunder, der repræsenterer to tredjedele af verdens største finansielle institutioner. Klient engagementet er bygget på ekspertise, frisk markedsindsigt og mere end et kvart århundrede af global levering excellence.

Få mere at vide på www.capgemini.com/financialservices.

Om Efma

En global nonprofitorganisation, der blev oprettet i 1971 af banker og forsikringsselskaber, fremmer Efma netværk mellem beslutningstagere. Det giver høj kvalitet til at hjælpe banker og forsikringsselskaber med at træffe de rigtige beslutninger for at fremme innovation og drive deres transformation. Over 3.300 brands i 130 lande er Efma-medlemmer.

Hovedkvarter i Paris. Kontorer i London, Bruxelles, Barcelona, Stockholm, Bratislava, Dubai, Mumbai og Singapore.

Besøg www.efma.com.

todo todo
Kontakt
  • Mohamed Attazgharti
    Mohamed Attazgharti
    Marketing- & kommunikationschef
    +45 52189431
  • Thomas Skovsted-Andersen
    Thomas Skovsted-Andersen
    Sales Director
    +45 52189721