NYHED
AM

Capgemini Sogeti vinder kontrakt på applikationsvedligehold af DSB's plads- reservationsløsning

DSB har tildelt en ny 4-årig vedligeholdelseskontrakt til Capgemini Sogeti på deres pladsreservationsløsning til regionaltogene. Kontrakten blev tildelt efter en udbudsproces, der har kørt i 2. halvår 2017

Pladsreservationsløsningen giver kunderne mulighed for at sikre sig et sæde, når de benytter toget på lange strækninger – ligesom man kender det fra flytrafikken. Dette uanset om man rejser alene eller som et selskab.

Desuden benyttes applikationen af DSB til at planlægge, hvor mange vogne der er behov for på et togsæt på de enkelte strækninger, for derved at undgå at køre med for få eller for mange vogne, der ellers ville betyde, at man brugte mere energi end nødvendigt.

Applikationen afvikles på en HP Nonstop platform, og den integrerer med en lang række af DSB’s kerneapplikationer.

Vi har samarbejdet med DSB gennem mange år og har et indgående kendskab til deres systemlandskab. Vi har derfor rigtig gode forudsætningen for at skabe værdi for DSB gennem vores tilgang til opgaven, udtaler Henrik Fugmann, Client Director hos Capgemini Sogeti.

todo todo
KONTAKT
  • Mohamed Attazgharti
    Mohamed Attazgharti
    Marketing- & kommunikationschef
    +45 52189431
  • Henrik Fugmann
    Henrik Fugmann
    Client Director
    +45 52189015