.

Dreamers - Oplægsbeskrivelser

Test hos PensionDanmark skal holde omkostningerne nede

Taler: Martin Zedeler, Teamleder
Tidsrum: kl. 10.00 - 10.40
Sprog: Dansk

PensionDanmark har en vision om at være fagforbundenes, arbejdsgiversorganisationernes og virksomhedernes fortrukne leverandør af pensions- og forsikringsprodukter. Dette skal blandt andet gøres ved at være nytænkende, professionelle samt åbne og ærlige over for vores kunder. Hertil er prisen for vores produkter afgørende. En medlemsordning hos os koster 372 kroner. Test i PensionDanmark skal bidrage til disse visioner og værdier, men således at prisen ikke stiger. Vi skal altså være smarte.

Årligt har PensionDanmark mellem fire og seks releases med fejlrettelser og ændringer af eksisterende funktionalitet. Hertil kommer et utal af projekter. Alle kræver en større eller mindre regressionstest, udover de testaktiviteter der er i projekterne.

Førhen havde vi ikke en samlet strategi for hvordan testen skal afvikles, og havde heller ikke et centralt bibliotek med vores testcases. Alt var afhængigt af hvem, dvs. medarbejdernes hukommelser. Men vi har rykket os. Vi har nu et teststyringsværktøj og en teststrategi. Men hvor skal vi hen?

Med ingen økonomiske eller ressourcemæssige begrænsninger, vil rejsen være så meget nemmere og hurtigere. Dette oplæg vil give jer et billede af den rejse, jeg vil tage med PensionDanmark. Rejsen fra test-middelalder til test-fremtid; hvor der er styr på testdata, styr på integrationerne, og hvor automatiseringen kører på skinner med færre fejl og uhensigtsmæssigheder findes i produktion.

Tiden vil vise om drømmen bliver til virkelighed.

The LEGO Journey: Building an agile test foundation one brick at the time 

Taler: Casper Englund, QA Manager & Stephan Nielsen, SCRUM Master
Tidsrum: 
kl. 11.10 - 11.50
Sprog: 
Dansk
 

Kvalitet har altid været et nøgleord hos LEGO, helt tilbage fra dengang, hvor Ole Kirk begyndte at producere legetøj af træ i sit værksted i Billund. Dette har bl.a. resulteret i de unikke byggeklodser, som LEGO er verdenskendt for.

De senere år har LEGO skabt en stærkt voksende digital portefølje, hvor målsætningen ligeledes er at skabe produkter med en kvalitet, som lever op til sloganet “Det bedste er ikke for godt”. At sikre et fælles ansvar for at opnå høj kvalitet på produkter og løsninger indenfor softwareudvikling, i en organisation der samtidig skifter til en agil udviklingsmodel, er en kompleks og endeløs proces. I en omskiftelig verden hvor nyt i dag er gammelt i morgen, kræver arbejdet med kvalitet et solidt testfundament under konstant udvikling.

Tag med på en rejse over LEGO’s seneste 5 års arbejde med scrum i deres Digital Solutions afdeling. Her har de to talere fokus rettet mod skabelsen af et solidt agilt testfundament, som forankres i afdelingens agile udviklingsmodel. Få samtidig et indblik i udvalgte værktøjer og processer der anvendes hos LEGO i dag, samt Stephan og Caspers bud på, hvilke der kan skabe værdi i fremtiden, og bringe dem ét skridt nærmere deres “testing dream”.

Outrageous Test Predictions

Taler: Henning Isager Troelsen, Testarkitekt 
Tidsrum: kl. 14.15 - 14.55
Sprog: Dansk

Det er blevet en tradition at Saxo Bank en gang om året publicerer ”Outrageous Predictions” med en kort beskrivelse af begivenheder, der vil have en markant påvirkning af de finansielle markeder. Formålet med disse forudsigelser er primært at ”provokere” investorer til at overveje om sammensætningen af deres investeringer skal justeres.

Med temaet for denne TestExpo, lå det ligefor at genbruge konceptet med outrageous predictions på test. Præsentationen er en blanding af teori, tankespind og konkrete eksempler fra hverdagen i Saxo Bank, der forhåbentlig giver anledning til at tænke lidt over tingenes (s)tilstand i det daglige arbejde. Det overordnede tema er hvordan succesfulde firmaer om 5 år håndterer test for at leve op til markedets forventninger om høj kvalitet og naturligvis egne ønsker om effektiv eksekvering. Nøgleord: Modenhed, lederskab, kompetencer og effektivisering.

Mærsk Line IT – Test Center of Excellence – Daring to Dream!

Taler: David Loughnane, Head of Test CoE
Tidsrum: kl. 15.00 - 15.40
Sprog: Engelsk

This presentation charts the journey MLIT has embarked on in an effort to standardise and optimise their testing process in order to improve the overall quality of the applications delivered to their customers.

The first steps were taken in the second half of 2011 when a TPI assessment of MLIT testing processes was carried out by Capgemini Sogeti. While some projects had an acceptable level of control the verdict was that overall testing practices within MLIT were at the initial level. At this point a decision was made to adopt TMap as the standard testing framework. The move towards better testing and better quality solution had begun.

As the number of MLIT Test Managers grew a number of training courses were conducted. This helped to increase the knowledge and awareness about TMap and this along with the test community provided a platform on which to standardise and improve testing.

The Test Center of Excellence was established in June 2013 in an effort to further support the roll-out of the TMap Framework. In addition the TCoE provides a range of testing support services to their colleagues in development projects. Having established a road-map the TCoE set out to deliver solutions to the biggest challenges faced by the testing community. One example is the implementation of a service virtualisation solution that helps to reduce the impact of test environment downtime and in turn increase productivity of the test teams. Other solutions are in the pipeline and now MLIT can begin to dream about an optimized process that delivers high quality applications.

 

Der er ikke behov for at tilmelde sig et modul på forhånd. 

todo todo
KONTAKT
  • Mohamed Attazgharti
    Mohamed Attazgharti
    Marketing- & kommunikationschef
    +45 52189431
Tilbage til forside