CASE
DIGITAL

Flersproget portalløsning til Milestone Systems

Milestone Systems har siden opstarten i 1998 oplevet en markant vækst og er i dag globalt førende indenfor IP video management software. Milestone Systems er en ren digital forretning med behov for en flersproget global portalløsning. Capgemini Sogeti har hjulpet Milestone Systems med at udvikle deres B2B/B2C platform. 

Med en løsning bygget med Episerver 7.5 og med integrationer til CRM og forretningssystemer har Milestone System fået en platform, der sikrer at virksomheden kan indgå i en tættere og mere effektiv dialog med partnere og kunder.

Baggrund                                                                                 

Milestone ønskede at tilbyde en personaliseret portal til deres kunder og partnere, på seks sprog.

Det var desuden et stort ønske at sikre at løsningen var tænkt ind i en moderne Entreprise arkitektur, hvor der skal integreres ikke bare mellem systemer, hvis fysiske placering er kendt, men med Skyen og i den Software As A Service systemer. Konkret vil det sige at alle integrationspunkter til Salesforce, databaser, sikkerhed-løsning, ordresystem, software registration, licens-system m.m. var samtænkt.

Løsningen skulle være vedligeholdelsesvenlig på trods af høj kompleksitet, og det skulle være muligt at lave maintenance på løsningen uden at have nedetid.

Løsningen

www.milestonesys.com kørte på Episerver 6.1 R2 og blev migreret til Episerver CMS 7.5.  Løsningen er en portal-løsning med syv forskellige HUBS til Milestones’ øko-system.

For at styre den komplekse personalisering, er der lavet en omfattende integration til Salesforce via DBAmp.

Teknologier

Løsningen er udviklet med Episerver 7.5 (MVC). DBAmp er benyttet til on-the-fly integration mellem Salesforce og Microsoft SQL.

Løsningen er implementeret med integrationer til entiteter i en SOA-arkitektur, hvor et centralt integrationslag styrer distributionen af data mellem datakilder og den digitale løsning.

Udbyttet

Milestone Systems har med denne løsning fået en platform, hvor Lead Management, Opportunity Management, support samt salg og registrering af software licenser styrker Milestone Systems forretning. Løsningen tilgodeser spidsbelastning døgnet rundt og høje krav til oppetid. Mulighederne er nu gode for på et senere tidspunkt at kunne erstatte nogle systemer med andre eller integrere til nye, uden at det kræver en omlægning af arkitekturen eller væsentlig omkodning af integrationslaget. 

Capgemini Sogeti har i tæt samarbejde med Milestone Systems arbejdet på løsningen som gik i luften primo 2015. Vi har deltaget i alle faser af udviklingsopgaverne, refaktoreret integrationerne og har derudover leveret projektledelse, arkitekturrådgivning samt udviklings- og integrationstest. 

todo todo
Kontakt
  • Maria Søndergaard
    Maria Søndergaard
    Direktør - Digital Solutions
    +45 52189297