Ny og sikker identitetstjeneste for privatkunder på dsb.dk

Fra en portal med personligt login ville DSB gerne flytte DSB Plus kunderne over på DSB.dk. Man valgte en standardløsning fra Microsoft og bad Capgemini Sogeti om at sikre solid UX på flows til oprettelse og login og implementere den.

Udfordring: Ønske om nye funktionalitet – men udtjent teknologi

DSB ville gerne konsolidere sin brugerhåndtering og sikkerhed på Office 365 platformen, og samtidig konsolidere digital marketing og web-platformen på standard Episerver CMS. For at få nye muligheder i forhold til, hvad man kunne få på den hidtidige teknologi.

Løsning: Microsoft standardsystem med tilretninger

Ud fra kriterier som sikkerhed/pålidelighed, skalérbarhed og tilgængelighed valgte DSB Microsofts Cloud-baserede identitetstjeneste, Azure Active Directory B2C.

Migreringen til den nye teknologi og integrationen på DSB.dk blev lagt i hænderne på Capgemini Sogeti i tæt samarbejde med Microsoft. Projektet var et tæt samarbejde mellem DSB, Capgemini Sogeti, Microsoft og NNIT, og en af de mere komplekse opgaver undervejs var at kundetilpasse formularerne ud over det, Microsoft standardsystemet umiddelbart giver mulighed for.

Resultat: Kundebetjening samlet i ét system med større frihed

DSB er en MS Office 365 organisation, der benytter hele Microsoft suiten til at håndtere interne og eksterne brugere. Alle DSB Plus kunder ligger nu på det samlede kundesystem, som DSB kan bygge videre på, for eksempel med login via Facebook. Samtidig kan marketing content opdateres på azure siden gennem integration med Episerver, så DSB’s redaktører kan lave digital marketing på siden.

Alt i alt er DSB’s løsning i dag responsiv, hurtigere og nemmere at opdatere. Og så fremstår den i øvrigt i et mere moderne look-and-feel.

todo todo
  • Adam Osbirk Moe
    Adam Osbirk Moe
    Web & Portal Lead
    +45 52189557