Ny selvbetjeningsportal skaber værdi for Telias erhvervskunder

Teknologien har aldrig været bedre i forhold til at tilbyde kunderne selvbetjening. Det har Telia taget konsekvensen af og investeret i at få migreret sin kundeportal til en tidssvarende løsning med hidtil usete muligheder.

Udfordring: Gammel og dyr teknologi

Telias selvbetjeningsplatform for erhvervskunder var bygget på gammel teknologi, så det var dyrt og besværligt at vedligeholde den. Derfor blev Capgemini Sogeti bedt om at migrere løsningen til Episerver og samtidig modernisere integrationerne.

Løsning: Episerver med moderniserede integrationer

Integrationerne er blevet omkodet ned mod forretningssystemerne og moderniseret. Samtidig er de blevet pakket ind i et servicelag, så Telias andre Episerver-løsninger fremover kan bruge samme services.

Resultat: Selvbetjening på 1. klasse for erhvervskunderne

Den nye selvbetjeningsportal, som er bygget på Episerver CMS, giver kunder et hidtil uset overblik samt kontrol over deres engagement og muligheder hos Telia. Nu kan kunderne blandt andet:

  • Ændre abonnement indstillinger for ansatte

  • Justere data forbrug på de enkelte abonnenter

  • Se gamle og kommende fakturaer

  • Betale en faktura med kreditkortbetaling

  • Følge med i ansattes forbrug

  • Ændre abonnement-indstillinger for den enkelte ansatte

  • Administrere hvad den enkelte selv må i forhold til sit abonnement

Også de enkelte ansatte har glæde af portalen, hvor de kan:

  • Logge ind og betjene sig selv

  • Styre viderestilling, spærring og vælge services som ’banke på’

  • Ændre SIM kort

  • Og naturligvis se eget forbrug

Med Lux har Telia fået en tidssvarende selvbetjeningsløsning, virksomheden kan bygge videre på.

todo todo
  • Adam Osbirk Moe
    Adam Osbirk Moe
    Web & Portal Lead
    +45 52189557