CASE
MOBILITY

Skandia: Integrering af web-portaler

Den vigtigste digitale kanal for Skandia Danmark til deres kunder og samarbejdspartnere er deres webportal ”Mit Skandia”.

Baggrund

Hvor der tidligere var forskellige løsninger, ønskede Skandia at samle samtlige funktioner i et ekstranet: ”Mit Skandia” . Til ekstranettet ville man knytte alle salgsagenter og mæglerhuse i Danmark. Kravet var at brugervenligheden skulle være i top, alle oplysninger kunne nås med få klik og samtidig minimere afhængigheden af redaktionelle ressourcer med IT-kompetencer. 

Dette har medført et øget behov for forbedring af www.skandia.dk, og Skandia skiftede derfor til Episerver for at få mulighed for at:

  • En ny redaktør kan læres op på max en time. 
  • Redaktørene selv kan redigere tekst, indlægge nye menupunkter, undersider, nyheder m.m.  
  • Opnå et ensartet look og feel på "Mit Skandia" og "Skandia.dk" 
  • Etablere et ensartet univers mellem de tre web-portaler: RådgiverFirma og Slut-kunde, således at Skandia fremover lettere kan genbruge værktøjer og services på tværs af portalerne


Løsningen

I Skandia er der 3 portaler hvor kunder og samarbejdspartnere kan logge ind (via NemID eller digitalsignatur):

  • Rådgiver/Mægler-portal: her kan rådgivere se de firmaer, de er rådgivere for, kundepolicer, aftaler, salgskommission/bonus osv. samt mm., og de har adgang til diverse værktøjer.
  • Firmaportal: selvbetjeningsportal til firma, direkte udenom mæglerhus. 
  • Kunde-portal: Her kan slutkunderne se deres pension, aktuel eller prognose, indbetalinger, skatteindberetninger og årlig opgørelse mm.

Capgemini Sogeti har deltaget i implementering af Skandias Episerver løsning, herunder i udviklingen af nødvendig, ny funktionalitet. Capgemini Sogeti har desuden lavet integrationen til Skandias interne ordre- og kundesystemer til pensionskerne systemer. 

Integrationerne er selvfølgelig lavet som SOA integrationer til Episerver. Capgemini Sogeti har leveret projektledelse, analyse og design samt udvikling og integrationstest. Capgemini Sogeti deltager desuden i system- og brugertest samt support heraf i samspil med Skandias medarbejdere og eksterne konsulenter.

Udbytte

De nye websites har gjort det muligt at lade Skandias kunder og samarbejdspartnere trække oplysninger om slutkunderne direkte fra systemet, bedre mulighed for rådgivning, betjening og hurtigere sagsbehandling.

Som CMS, Content Management System, anvender både Skandia Danmark og Skandia Sverige Episerver.

Valget af Episerver og integrationen til fagsystemerne har givet Skandia en langt mere fleksibel platform for videreudvikling af ”Mit Skandia”. 

 

På Nordisk plan..

  • Har vi leveret over 250 Episerver projekter
  • Har vi mere end 130 Episerver konsulenter 
  • Råder vi over 40 certificerede Episerver udviklere og 2 EMVP

Episerver - Vi er Premium Solution Partner

 



Capgemini Sogeti udnævnt til dansk Premium Solution Partner. Læs pressemeddelelsen her

todo todo
Kontakt
  • Adam Osbirk Moe
    Adam Osbirk Moe
    Web & Portal Lead
    +45 52189557