SERVICE
DIGITAL

B2B Marketing Automation med Pardot

Pardot er et stærkt Marketing Automation værktøj udviklet specielt til B2B-virksomheder – hvor leads løbende bliver kvalificerede på baggrund af Lead Scoring.

Hvad er Pardot?

Pardot er et Marketing Automation-værktøj udviklet til B2B-virksomheder. Pardot genererer information om leads, så relevante leads bliver pushet til salgsafdelingen på det helt rigtige tidspunkt. Undersøgelser viser, at 35-50 pct. af salg går til den første virksomhed, som henvender sig til en kunde angående et behov. Derfor er det afgørende at kende til sine kunders behov, når det opstår (eller når overvejelserne indledes). Læg dertil, at virksomheder som anvender Pardot i gennemsnit får 32 pct. flere kvalificerede leads, end før de implementerede Pardot.   

Bliv klogere på dine (nye) kunder og opfang købssignaler

Med Pardot får du et værktøj der gør det muligt, at følge med i hvordan potentielle og eksisterende kunder engagerer sig i virksomhedens markedsføringsaktiviteter – hvor stærke købssignaler de udviser, målt på Lead Score og hvornår de er lige præcis dér i købsprocessen, hvor salgsafdelingen får mest ud af tage kontakt.

Med Pardot kan din virksomhed bl.a. følge med i:

  • Hvem der hyppigt besøger virksomhedens hjemmeside – og hvad de klikker på
  • Hvem der besøger virksomhedens hjemmeside gennem Google Adwords
  • Hvem der downloader salgsmaterialer
  • Hvem der tilmelder sig arrangementer
  • Hvem der klikker på opslag fra sociale medier

Din virksomhed får med andre ord værdifuld information om hvem af dine leads, der er varme og klar til at blive kontaktet. Og hvad bedre er, du får også information om, hvad dine leads er interesseret i. Sådan bliver det nemmere for den rette sælger at tage kontakt med det rette budskab på det rette tidspunkt.

Udnyt din content marketing

Pardot er et oplagt værktøj til dig, der vil have det optimale ud af din virksomheds content marketing-aktiviteter. Helt konkret scorer Pardot dine leads i forhold til de aktiviteter, som foretages i relation til jeres content. Når et lead opnår x antal point (fx 100), får salgsafdelingen automatisk besked.

 


Målret din e-mailmarketing

Med Pardot kan du målrette og udsende nyhedsbreve, som er tilpasset jeres leads. Op imod 75 pct. onlinebrugere siger, at de bliver frustrerede over at modtage irrelevant information. Ved at segmentere modtagerne af dine e-mails, i forhold til interesser og adfærd og derefter tilpasse indholdet til modtageren, bliver din virksomhed langt mere interessant og din information langt mere vedrørende. Ud over at kunne udsende tilpassede nyhedsbreve, fungerer Pardot også som et værktøj til ”lead nurturing” (bearbejdning af leads), hvor leads drypvist får tilsendt beskeder, som løbende skal øge deres interesse. På den måde modnes leadet og bliver klar til kontakt.

Få detaljeret indsigt i din ROI

Et klassisk marketing-citat lyder: “Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don't know which half”. Selvom dette citat har mere end 100 år på bagen, har det stadig en vis sandhed i sig. Marketing automation-værktøjer som Pardot kan heldigvis væsentligt formindske denne problematik. Ved at knytte marketingaktiviteter til kampagner, kan du følge ROI’en for disse kampagner. Dermed kan både salgs- og marketingafdelingen følge med i, hvilke aktiviteter som fungerer, og hvilke der ikke gør, så I løbende kan optimere jeres indsatser.

Klar til næste skridt?

Capgemini Sogeti kan levere Pardot implementeringen til din virksomhed. Vi har sammenfattet de vigtigste punkter i en quickguide, som giver dig et godt fundament for en vellykket Pardot implementering. 

Hent quickguide om Pardot implementering

todo todo