SERVICE
DIGITAL

Mobilstrategi

Det mobile marked er blevet stort og komplekst. Det er derfor nødvendigt at have en plan for, hvordan man vil udnytte de nye teknologier og dermed skabe værdi. Capgemini Sogetis forretningsfokuserede tilgang kan hjælpe Jer med at definere og kontinuerligt vedligeholde jeres mobilstrategi.

En komplet mobilstrategi ser ikke kun på det funtionelle: hvilken funktionalitet der skal stilles til rådighed og hvilke systemer der skal integreres til. Den ser også på hvordan kunder og ansatte benytter de mobile teknologier og hvordan de vil gøre det i fremtiden.

Trends

Internet of Things, wearables, iBeacons, NFC... Disse ord er alle begreber for måder vi kommer til at bruge mobile teknologier på, lige om lidt. Teknologien og hvordan folk benytter sig af den, bevæger sig hurtigere end nogensinde. For en virksomhed hvis kerneområde ikke er mobility, er det derfor næsten en umulig opgave at følge med og se tendenserne før markedet har overhalet ens nuværende løsning. Capgemini Sogeti leverer mobile løsninger over hele verden og har forskningscentre dedikeret til at spotte disse trends og finde ud af, hvordan de bedst bruges i Danmark og internationalt. Vi kan derfor give input og ideer til, hvordan du bedst mulig kan udnytte nye trends, så de giver værdi for jeres forretning og jeres kunder uden at betale prisen for at være "first-mover".

Fokus på forretning - ikke teknologi

Når ens mobilstrategi defineres, er det vigtigt at have fokus på forretningsprocessen og ikke på udnyttelsen af specifikke teknologier. Mobile teknologier skal støtte op om en forretningsproces, der har forretningens mål og kerneværdier som fokus - det skal ikke være dem, der definerer hvordan virksomheden skaber værdi. Ved at holde dette fokus, er der bedre mulighed for at være innovativ inden for ens forretningsområde, skabe værdi for forretningen og skabe et sikkert fundament for fremtidige løsninger.


Læs mere om vores tilgang til mobilstrategi

Tæt samarbejde

En mobilstrategi skal adressere alle aspekter af forretningen og det kræver samarbejde på tværs af organisationen for at definere den. Ved hjælp af egenudviklede metoder og værktøjer som f.eks. vores Enterprise Mobility Benchmark, kan vi sammen arbejde om at udvikle en mobilstrategi ved at:

  • Analysere jeres virksomheds modenhed på mobility området samt sammenspillet med forretningsstrategien. At vide hvor man er, hjælper med at udpege en retning for fremtiden, løbende at måle fremdriften og justere strategien, hvis det er nødvendigt.

  • Gå i dybden med de enkelte forretningsbehov for at få afdækket alle relevante forretningsområder.

  • Udarbejde en implementeringsplan for strategien, der skaber maksimal værdi for forretningen på den korte og den lange bane.

  • Skabe konsensus om strategien i organisationen, for at sikre support fra alle relevante interessenter i forretningen.

 

Hvad består din mobilstrategi af og hvor er jeres mobilerejse på vej hen om tre år?

For at vide svaret, har man behov for at stille de rigtige spørgsmål samt stille en række kritiske succesfaktorer. Capgemini Sogetis Enterprise Mobility Benchmark app kan hjælpe med at undersøge de kritiske områder for en robust mobilstrategi og benchmarke din modenhed op mod markedets.

Hent App'en fra App store

 

todo todo
Kontakt
  • Maria Søndergaard
    Maria Søndergaard
    Direktør - Digital Solutions
    +45 52189297